Mot en hållbarare framtid tack vare räls

Ett av DHLs mest framgångsrika samarbeten är det som påbörjades år 2000 med Svenska Retursystem (SRS). Nyckeln till framgången har varit en kundrelation som präglats av närhet och viljan att tillsammans hitta nya alternativa transportlösningar. Det är en gemensam ambition som hittills resulterat i att koldioxidutsläppen har reducerats med 200 ton per år.

Lönsam hållbarhet när Alfredsson Transport kör för DHL

“Tillsammans” är ett nyckelord för oss på DHL. Anledningen är att vårt hållbarhetsarbete bygger på att tillsammans med underleverantörer, samarbetspartners, kunder och Investerare ständigt utveckla och utvärdera oss själva för att bli ännu mer hållbara. Just därför vill vi uppmärksamma Alfredsson Transport AB som kör fossilfritt, lönsamt och hållbart för DHL; en underleverantör vars värderingar ligger helt i linje med våra egna

Miljöfrakt en självklarhet för Kung Markatta

Med en dröm om att erbjuda rena och hälsosamma livsmedel startade Lennart Olsson 1983 sitt företag Kung Markatta. Några år tidigare hade Lennart pluggat makrobiotik i London och då upptäckt hur svårt det var att äta sunt i Sverige. Vid hemkomsten började han därför importera ekologiska produkter, de första i Sverige. Efterfrågan var stor, och resten är, som det brukar heta, historia. En historia DHL haft glädjen att vara en del av.

Nu vågar fler företag anställa – ser ljust på framtiden

Arbetsgivare ser ljust på framtiden och behöver rekrytera mer personal än tidigare. Jobbchanserna ökar framförallt inom yrken som kräver längre utbildning.

Det kommer finnas fler jobb att söka hos länets offentliga och privata arbetsgivare. Det visar en ny prognos från Arbetsförmedlingen som bygger på intervjuer med arbetsgivare om deras syn på framtiden